Jak Google decyduje, co wchodzi w skład pakietu lokalnego? Nie musi to być czarna skrzynka – za zamówieniem kryje się logika. W tym tygodniu w piątek Whiteboard, uznana lokalna ekspertka SEO, Mary Bowling, przedstawia trzy czynniki, które napędzają lokalny algorytm Google i lokalne rankingi w prosty i zwięzły sposób, który każdy może zrozumieć.

1. Trafność

Dla trafności algorytm pyta: „Czy ta firma zajmuje się sprzedażą, sprzedażą lub atrybutami, których szuka poszukiwacz?” To całkiem proste. To daje nam wszystkie te firmy, które mogą być istotne. Dla wyróżnienia algorytm pyta: „Które firmy są najbardziej popularne i najlepiej oceniane na rynku lokalnym?”

2. Bliskość

W przypadku bliskości pytanie naprawdę brzmi: „Czy firma jest wystarczająco blisko poszukiwacza, aby uznać ją za dobrą odpowiedź na to zapytanie?” Właśnie to podnieca ludzi. Właśnie to tak naprawdę określa algorytm lokalny – bliskość. Spróbuję dziś wyjaśnić to w bardzo prosty sposób.

Powiedzmy, że mamy poszukiwacza w określonej lokalizacji, a ona jest dziś bardzo głodna i chce bułek z jajkiem. Więc jej pytaniem są bułki jajeczne . Gdyby poprosiła o bułki jajeczne w pobliżu mnie , te firmy byłyby tymi, które algorytm by faworyzował.

3. Ważność

Są najbliżej niej i Google uszeregowałby ich najprawdopodobniej według ich znaczenia. Gdyby poprosiła o coś w określonym miejscu, powiedzmy, że jest to centrum miasta i poprosiła o bułki jajeczne w centrum miasta, ponieważ nie chciała zbyt długo być z dala od pracy, algorytm faktycznie sprzyja firmom które sprzedają bułki jajeczne w centrum miasta, nawet jeśli jest to bardziej oddalone od miejsca, w którym znajduje się poszukiwacz.

Gdyby teraz poprosiła o otwarte bułki z jajkiem , może istnieć tutaj firma i firma tutaj, a także firma, która jest teraz otwarta, i to byłyby te, które algorytm rozważyłby. Tak więc znaczenie ma zapytanie. Gdyby poprosiła o najtańsze bułki jajeczne , mogłoby to być tu i tutaj.

Gdyby poprosiła o najlepsze bułki jajeczne , mogłoby to być bardzo, bardzo daleko lub może to być kombinacja wszelkiego rodzaju lokalizacji. Naprawdę musisz myśleć o bliskości jako płynnej rzeczy. Jest jak gumka i zależy od …

  • zapytanie ,
  • lokalizacja poszukiwacza ,
  • znaczenie dla zapytania ,
  • i znaczenie biznesu

…. jest tym, co Google pokaże w tym pakiecie lokalnym.

Mam nadzieję, że to uczyni to znacznie bardziej zrozumiałym dla tych z was, którzy nie zrozumieli Algorytmu lokalnego. Jeśli masz jakieś uwagi lub sugestie, zrób je poniżej i dziękuję za wysłuchanie.

Artykuł pochodzi z moz.com

Jesteśmy zespołem kreatywnych osobowości z ponad 5-letnim doświadczeniem. Strony i sklepy internetowe, platformy dedykowane, branding, aplikacje mobilne itp. W tym jesteśmy najlepsi!