Pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efektów – wynika to ze specyfiki tej formy promowania strony w sieci oraz sposobu działania. Dostosowanie niezoptymalizowanej witryny do wymagań SEO wymaga dużo czasu, który musimy poświecić na:
- optymalizację techniczną strony, czyli np. zmianę adresów URL, nagłówków H1, title oraz description dla wszystkich podstron,
- rozbudowę witryny o nowe podstrony ofertowe,
- przygotowanie wartościowych treści, które będą przydatne dla użytkowników,
- zbudowanie profilu linkowego witryny – pozyskanie nowych linków do Twojej strony.
Zbudowanie wartościowej witryny jest czasochłonne, pierwsze efekty pozycjonowania, możesz zauważyć po:
- 3-6 miesiącach w przypadku firmy lokalnej,
- 3-6 miesiącach w mało konkurencyjnej branży,
- 6 miesiącach w przypadku firmy ogólnopolskiej o mało rozbudowanej ofercie,
- 2-8 miesiącach w niewielkim sklepie internetowym,
- 6-9 miesiącach w sklepie internetowym z rozbudowaną ofertą.
Dopiero po tym okresie nastąpi zwiększenie widoczności i ruchu na twojej stronie www, co oznacza, że musisz uzbroić się w cierpliwość.