Marketing cyfrowy składa się z wielu ruchomych części – SEO, mediów społecznościowych, automatyzacji marketingu, PPC i innych. Nowe technologie, techniki i ciągle zmieniające się algorytmy Google i Facebook utrzymują wiele zespołów marketingu cyfrowego, w tym nasz. Częścią naszej pracy jest bieżące śledzenie nadchodzących trendów, aby cyfrowe kampanie marketingowe naszych klientów pozostały skuteczne.

Gdy wkraczamy w nową dekadę, a technologia wciąż zmienia się w szybki tempie, oto trendy w marketingu cyfrowym, których z radością zobaczymy w 2020 roku!

Trendy marketingu cyfrowego na 2020 r

1. Wyszukiwanie głosowe

„Alexa, ilu Amerykanów ma inteligentny głośnik?”
„ 66,4 miliona , czyli ponad ¼ dorosłych w USA.”

Zgadza się, ponad 25% dorosłych w USA posiada inteligentny głośnik, taki jak Amazon Echo lub Google Home. Ponadto 31% użytkowników smartfonów na całym świecie korzysta z wyszukiwania aktywowanego głosem, takiego jak Siri, przynajmniej raz w tygodniu. Szacuje się, że w 2020 r. 50% wszystkich wyszukiwań będą wyszukiwane głosem . To sprawia, że ​​wyszukiwanie głosowe jest jednym z największych trendów marketingu internetowego w 2020 roku.

W tym roku marketerzy cyfrowi nie mogą dłużej ignorować wyszukiwania głosowego. Istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwania głosowego, ale najważniejsza zmiana polega na użyciu słów kluczowych z długim ogonem, takich jak „jak zrobić wegańskie ciasteczka” zamiast krótszych słów kluczowych, takich jak „wegańskie ciasteczka”.

2. Posty do kupienia

Do tej pory wiesz, że media społecznościowe są ogromną częścią marketingu internetowego. Nie zdajesz sobie sprawy, ile osób robi zakupy w serwisach społecznościowych. 60% użytkowników Instagrama twierdzi, że odkrywa nowe produkty na Instagramie, a w ankiecie obejmującej ponad 4000 użytkowników Pinteresta, aż 70% twierdzi, że Pinterest pomaga im znaleźć nowe produkty . Platformy te odnotowały fakt, że ludzie używają ich do robienia zakupów i ułatwiają sprzedawcom sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych. W ciągu ostatnich kilku lat Instagram, Pinterest i Facebook mają sposoby, aby sklepy e-commerce mogły tworzyć posty nadające się do zakupów przy użyciu natywnej integracji, która ułatwia oznaczanie i kupowanie produktów bezpośrednio w swoich postach. Dla sprzedawców internetowych jest to świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronach produktów.

Spójrzmy na ten przykład z Free People na Instagramie:

Instagram social selling trend

To zdjęcie jest na kanale, a po stuknięciu zdjęcia pojawia się nazwa i cena sukienki. Stuknij cenę, aby przejść do ekranu z dodatkowymi informacjami i opcją wyświetlenia elementu na stronie Wolnych Osób. Na tym ekranie możesz także przewijać i wyświetlać więcej produktów:

Korzystając z handlu społecznościowego, docierasz do nowych klientów, redukujesz bariery w zakupach i znacznie skracasz ścieżkę sprzedaży. Chociaż liczba sklepów, które można kupić, rośnie od kilku lat, spodziewamy się, że staną się one normą w 2020 r.

3. Wciągająca technika, taka jak AR i VR

Rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR) zyskały na popularności w ciągu ostatnich kilku lat i szybko stają się jednym z najlepszych trendów marketingowych. Chociaż VR była bardziej popularna przez długi czas, przewiduje się, że AR wyprzedzi VR w 2020 roku, a do 2021 roku VR nie będzie w stanie nadrobić zaległości.

AR jest już używany przez duże firmy, takie jak IKEA. Korzystając z aplikacji i AR, klienci mogą zobaczyć, jak wyglądałby mebel w swojej przestrzeni przed zakupem (a nawet postawieniem stopy w sklepie)! Spójrz na ten regał, który przetestowaliśmy w sali konferencyjnej TheeDigital:

VR Using IKEA Office Furniture

4. Interaktywna treść

91% kupujących szuka bardziej interaktywnych treści online, a w 2020 r. Content marketing zmieni swoje ukierunkowanie, aby dać ludziom to, czego chcą. Wpisy do zakupów, AR / VR, filmy 360 stopni, quizy i ankiety to tylko kilka przykładów interaktywnych treści.

Interaktywne quizy Buzzfeed

Treści interaktywne będą jednym z najlepszych trendów marketingowych w 2020 roku z kilku powodów:

  • Ten rodzaj treści jest nowy i oryginalny, co pomaga w eliminacji hałasu
  • Daje odwiedzającym powód do pozostania na stronie
  • Jest niezwykle łatwy do udostępnienia (prawie wszyscy widzieli, jak ktoś dzieli się wynikami głupiego quizu typu „Jakim jesteś serem?”)
  • Udostępnianie zwiększa świadomość marki
  • Wreszcie ludzie po prostu uwielbiają wchodzić w interakcje!

5. Inteligentne określanie stawek w Google Ads

Automatyzacja nie jest niczym nowym w świecie marketingu cyfrowego, ale dzięki najnowszym aktualizacjom Google Ads ogłoszonym na Google Marketing Live oczekujemy, że automatyzacja i inteligentne określanie stawek staną się normą dla wielu menedżerów kont PPC. Google Ads polega na uczeniu maszynowym w celu optymalizacji stawek, aby uzyskać jak największą wartość z każdej konwersji. Ulepszenia ogłoszone w Google Marketing Live sprawiają, że optymalizacja stawek jest lepsza niż kiedykolwiek dzięki możliwości wyboru działań konwersji na poziomie kampanii, możliwości optymalizacji stawek w kilku kampaniach z zestawem pożądanych działań konwersji oraz możliwości ustawienia stawek na automatycznie zmieniają się, gdy sprzedaż rozpoczyna się lub kończy. Te ulepszenia pomogą zmaksymalizować liczbę konwersji.

6. Personalizacja

Spersonalizowany marketing ma miejsce w 2020 r. Konsumenci są zmęczeni wyświetlaniem ogólnych reklam, które mogą nie mieć z nimi nic wspólnego. Zmieniamy kanał, gdy pojawiają się reklamy (jeśli nadal mamy kabel) i płacimy dodatkowo za usługi strumieniowego przesyłania muzyki, aby uniknąć reklam. Tradycyjne reklamy i ogólne reklamy są coraz bardziej nieskuteczne.

Właśnie tam pojawia się spersonalizowana reklama. 90% z 1000 ankietowanych osób stwierdziło, że personalizacja jest dla nich atrakcyjna, a 80% stwierdziło, że bardziej prawdopodobne jest, że będą robić interesy z firmą oferującą spersonalizowane doświadczenia. Klienci zaczynają oczekiwać personalizacji, a marketerzy cyfrowi mogą realizować wiele sposobów.

Segmentowane listy e-mail to jeden z najpopularniejszych sposobów personalizacji działań marketingowych online. W rzeczywistości spersonalizowane wiadomości e-mail działają 3 razy lepiej niż ogólne wiadomości e-mail wysyłane na całą listę! Większość narzędzi do marketingu e-mailowego , takich jak MailChimp i Constant Contact, oraz narzędzi do automatyzacji marketingu, takich jak HubSpot i Pardot, ułatwiają segmentację list.

Jeśli nie spersonalizujesz swoich komunikatów marketingowych, ustaw rok 2020 jako osobisty.

7. Aplikacje do obsługi wiadomości społecznościowych

Aplikacje społecznościowe, takie jak Facebook Messenger, WeChat i WhatsApp, nie służą już tylko do wysyłania wiadomości znajomym. Te aplikacje stają się popularnym sposobem komunikowania się firm z klientami. W rzeczywistości Facebook Messenger widzi ponad 10 miliardów wiadomości wymienianych każdego miesiąca między osobami prywatnymi i firmami.

Aplikacje do przesyłania wiadomości są popularne wśród firm, ponieważ klienci uważają, że wygodny jest bezpośredni kontakt z firmami. Ponadto pozwala na bardzo spersonalizowany marketing, który już wiemy, że ludzie kochają.

Oto kilka sposobów, w jakie firmy korzystają z aplikacji do przesyłania wiadomości:

  • Nawiązanie kontaktu i budowanie relacji
  • Edukowanie klientów na temat ich firmy / produktów
  • Zwiększenie sprzedaży
  • Zapraszanie ludzi na wydarzenia
  • Odzyskiwanie potencjalnych klientów
  • Zapewnienie obsługi klienta

Pomyśl o tym, jak Twoja firma może korzystać z aplikacji do komunikacji społecznościowej w 2020 roku!

Bieżące trendy marketingu cyfrowego

Podobnie jak okulary przeciwsłoneczne Aviator i mała czarna sukienka, niektóre rzeczy po prostu nie wychodzą z mody. Oto sześć trendów marketingu internetowego, które były duże w ciągu ostatnich kilku lat i nadal będą duże w świecie marketingu cyfrowego w 2020 roku.

1. Chatboty

W ciągu ostatnich kilku lat coraz więcej komunikowaliśmy się z botami. Dzięki sztucznej inteligencji (AI) i uczeniu maszynowemu chatboty stają się coraz bardziej wyrafinowane i mogą obsługiwać bardziej złożone żądania.

Chat Bot3 in 2020

W 2020 r. Technologia ta będzie nadal doskonalona i włączana do witryn firmowych. Obsługa klientów przez Internet staje się coraz szybsza i bardziej wydajna każdego dnia dzięki tym nowym technologiom – więc nie zapominaj o nich w obecności sieci.

2. Wideo

Wideo było obowiązkiem marketingu cyfrowego w 2019 r. I pozostanie nim w 2020 r. Oprócz dodawania filmów do sieci społecznościowych i witryny, filmy na żywo w serwisach Facebook Live i Instagram Live można oglądać 3 razy dłużej niż filmy, które nie są relacja na żywo.

3. Ustaw „Zero” w SERP

Pozycja nr 1 nie jest już najwyższym miejscem w wynikach wyszukiwania. Pozycja zero lub pozycja „# 0”, fragment tekstu, który pojawia się przed wynikami wyszukiwania, jest teraz na pierwszym miejscu i jest bardzo pożądany.

Position Zero in SERP

To miejsce w rankingu w czasie rzeczywistym zazwyczaj odpowiada na pytanie lub zapytanie i zawiera link do źródła informacji. Dr Peter J. Meyers napisał interesujący artykuł dla Moza na temat pozycji „0” i wskazówek, jak uzyskać ten ranking.

4. Marketing wpływowy

Marketing wpływowy istnieje już od kilku lat i wkrótce nie zniknie. Wpływowe osoby były kiedyś sławnymi celebrytami lub „celebrytami” z dziesiątkami tysięcy obserwujących, ale teraz firmy zwracają się do osób z dużo mniejszymi mediami społecznościowymi, które wpływają na nich. Wykorzystywanie wpływowych osób w mediach społecznościowych pozwala docierać do ich odbiorców głosem, któremu ufają.

Wpływowych można znaleźć, szukając osób, które osiągną docelowy poziom demograficzny, a następnie sponsorując ich jako rzeczników marki. Marki, które wykorzystują osoby wpływające na rozpowszechnianie informacji, widzą ROI 11X wyższy niż w przypadku innych metod marketingu cyfrowego.

5. Content marketing

Czy treść jest nadal królem w 2020 roku? Lepiej w to uwierz!

Treści nie tylko pokazują wiedzę i doświadczenie potencjalnym klientom czytającym Twoje artykuły lub strony, ale także to, co wyszukiwarki umieszczają w swoich wynikach wyszukiwania. Krótko mówiąc, treść podsyca ogień, który jest optymalizacją Twojej wyszukiwarki, więc najlepiej nigdy nie przestawaj tworzyć treści. W 2020 r. Skoncentruj się na tworzeniu interaktywnych treści i filmów.

6. Szybkość strony

Szybkość strony jest ważna od kilku lat i nadal będzie miała kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej witryny w 2020 r. 25% użytkowników porzuci stronę, jeśli nie załaduje się w ciągu czterech sekund i prawdopodobnie nie wróci. Skoncentruj się na poprawie szybkości strony w 2020 r. I obserwuj poprawę wydajności witryny!

Podsumowanie trendów marketingu cyfrowego na rok 2020

Marketing cyfrowy nieustannie się zmienia i uważamy, że powyższe taktyki i pomysły będą ogromną zmianą w 2020 roku.

Jesteśmy zespołem kreatywnych osobowości z ponad 5-letnim doświadczeniem. Strony i sklepy internetowe, platformy dedykowane, branding, aplikacje mobilne itp. W tym jesteśmy najlepsi!